martes, 7 de julio de 2009

Blog d'estiu: El que m'envolta


(En primer lloc dir, que en aquest Blog d'estiu, aniré aportant una entrada regular i en cadascuna d'elles, comentaré algún aspecte deles lectures o altres espais del campus virtual que m'han interessat, o bé relacionaré alguns aspectes del que hem treballat amb la meva vida)
Doncs bé, m'agradaria recuperar aquella primera lectura que vam fer en el inici del curs, la de "Hoy ya es mañana". Després de haver passat tot un semestre i de haver treballat la tecnologia, ara quan estic sentada a la meva habitació,miro al meu voltant i veig tecnologia per totes bandes.
En la lectura ens parlava d'uns aspectes que hem van crida molt l'atenció, i van ser els tipus de tecnologies (artefactuals, organitzatives i simbóliques), ara sentada a la meva habitació intento trobar materials relacionats amb aquestes tecnologies, i la veritat és que és més fàcil del que pensaba.
En un primer cop d'ull, puc diferénciar rapidament varis indicis d'artefactualitat, llibres, mobles, una guitarra, un saxofon, un ventilador, un llit, una fotografia de quan era petita, la meva guardiola... Podria omplir dues pagines amb tota la tecnologia que tinc a una sol habitació, i que abans ni pensava que això fos tecnologia.
De simbóliques, també he torbat algunes potser no tantes com les artefactuals però també estan a
la meva habitació, co per exemple la nina de porcellana de la primera comunió, o la fotografia del meu bateig.
I per acabar amb aquesta similitud de entre la lectura i la meva habitació, comentar que les organitzatives, no es poden trobar dins d'una habitació ja que com diu el text, son regles d'acció, però dir que tot i que no estin compreses dins de quatre parets, i després de totes les lectures, he entés que estan en la nostra vida quaotidiana igual que hi estean les altres dues.
Llavors plantejo: Fins a quin punt som esclaus de la tecnologia i fins a quin la creen? Part d'aquesta tecnologia la crea l'home, i alhora passem a dependre d'ella absolutament i això d'alguna manera en fa ser esclaus, sinó com es que en unahabitació hi ha més tecnologia que capa altre cosa en el món?
Finalment definiria aquesta lecutura amb una paraula, fa reflexionar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario